Heeft u problemen met uw mail, kijk hieronder dan voor een mogelijk oplossing.

U kunt geen mail versturen? Probeer het volgende:

  1. Ga naar de instellingen van het account binnen uw mail software.
  2. Controleer hier de onderstaande punt:
    1. Staat uw poort op 587? Zo niet, pas dit dan aan.
    2. Staat uw inkomende/ uitgaande server nog op mail.uwdomein.nl, dan kunt u niet versturen via SSL, zet deze optie dan uit.
    3. Wilt u SSL gebruiken voor het versturen, zet uw inkomende/ uitgaande server dan om naar: hert.eatserver.nl
      (Zie het kopje “Algemene mail instellingen:” voor een overzicht van de benodigde instellingen)
    4. Voor de uitgaande server is ook verificatie vereist.
      (dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord als voor de inkomende e-mail, de meeste mail software hebben hier een optie voor welke u kan aanvinken)

Algemene mail instellingen:

De volledige gegevens welke nodig zijn voor het goed functioneren van de e-mail:

  • Gebruikersnaam: huidige gebruikersnaam of gebruikersnaam@domeinnaam
  • Wachtwoord: het bijbehorende wachtwoord

Inkomende / Uitgaande / POP / IMAP server:

hert.eatserver.nl

Poorten

  • Inkomende poort met SSL POP: 995
  • Inkomende poort zonder SSL POP: 110
  • Inkomende poort met SSL IMAP: 993
  • Inkomende poort zonder SSL IMAP: 143
  • Uitgaande poort met en zonder SSL/STARTTLS: 587

Voor de uitgaande server is verificatie vereist
(Dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord als voor de inkomende e-mail, de meeste mail software hebben hier een optie voor welke u kan aanvinken).

Webmail URL:

E-mailaccounts die voor 23-06-2021 zijn aangemaakt, kunnen gebruik maken van:
https://ox.eatserver.nl
.

E-mailaccounts na deze datum kunnen gebruik maken van:
https://email.eatserver.nl.

Webmail problemen (OX.eatserver)?:

Heeft uw problemen met uw OX mailbox, bijvoorbeeld een foutmelding bij het verwijderen van bestanden of een melding dat mappen ontbreken.

Log in dat geval even uit en opnieuw in op OX. In de meeste gevallen zal dit de problemen verhelpen.

Mijn mail verstuurd maar komt niet aan?

Laat de ontvanger zijn spambox/ ongewenste folder eerst controleren, mogelijk dat uw mail hierin is beland.

Mocht deze mail na +/- een uur nog niet zijn afgeleverd, geeft dan aan ons (websupport@zeedesign.nl of telefonisch) het onderstaande door:

  • Vanaf welk adres is de mail verstuurd
  • Naar welk adres is de mail gestuurd
  • Welk onderwerp had de mail
  • Hoe laat is de mail verstuurd

Dan zullen wij kijken of we in de mail log van de server kunnen vinden wat er met de mail aan de hand is.

Hou hierbij wel rekening mee dat het enige tijd kan duren voordat we hierop antwoord hebben.

 

Krijgt u een melding dat u een limit heeft overschreden?

Is deze melding soortgelijk aan:
554 Your message could not be sent. The limit on the number of allowed outgoing messages was exceeded. Try again later. (#5.7.0)

Ik vermoed dat u recent meer dan 100 mails vlak na elkaar heeft verstuurd. Er is momenteel een limiet van 100 mails per uur.
Als u een hogere limiet nodig heeft: laat ons dit weten, zodat wij dit voor u aan kunnen laten passen.

De reden hiervoor is het voorkomen dat men door het versturen van te veel mail een server blokkade creëert bij externe partijen.

 

Mocht u uw account opnieuw (willen) koppellen:

Zie voor een handleiding dan op de volgende pagina:

https://www.mijnemailinstellen.nl/

Voor Apple/Mac/OS gebruikers is het ook mogelijk gebruik te maken van de onderstaande link om een Apple e-mail profiel te genereren:

https://autodiscover.eatserver.nl/ios 

 


Hulp op afstand?

Heeft u de bovenstaande punten geprobeerd en komt u er alsnog niet uit, dan kunnen wij eventueel mee kijken via Teamviewer.

Via de volgende link is deze te vinden: https://www.teamviewer.com/nl/teamviewer-automatisch-downloaden/
Wanneer u deze link opent word automatisch een installatie bestand aangeboden om te downloaden.

Download en installeer dit programma. Start deze hierna op. Je krijgt dan onder “Afstandsbediening toestaan” een ID en Wachtwoord te zien. Stuur ons (websupport@zeedesign.nl) deze toe (via een alternatief mail adres), of geef deze telefonisch door.

Zet dan tevens het mail programma open, zodat duidelijk is welk programma u gebruikt.

Wij zullen dan verbinding met uw computer maken en deze tijdelijk over nemen om de instellingen te controleren.

Hou er rekening mee dat u op dat moment zelf  tijdelijk niet gebruik kan maken van de computer.